(၁) အလွဴ ဒါနျပဳလွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးကိုခံစားရ၏ဟုယံုၾကည္
(၂)ပူေဇာ္မွဳ၏အက်ိဳးရိွေၾကာင္း
(၃)လက္ေဆာင္ေပးကမ္းပူေဇာ္မွဳ၏ အက်ိဳးရိွေၾကာင္းယံုၾကည္ျခင္း
(၄)ကုသိုလ္ကံ၊အကုသိုလ္ကံတို႔၏ေ
အက်ိဳးရင္း၊အက်ိဳးဆက္ရိွေၾကာင္း
(၅)မိခင္အေပၚျပဳစုလုပ္ေကၽြးျခင္
ျပစ္မွားျခင္း၏ဆိုးက်ိဳးရိွေၾကာ
(၆)ဖခင္အေပၚျပဳစုလုပ္ေကၽြးျခင္း
ျပစ္မွားျခင္း၏ဆိုးက်ိဳးရိွေၾကာ
(၇)လူတို႔မျမင္ႏိုင္သည့္ငရဲ၊ၿပိ
ဟူေသာသတၱ၀ါတို႔ရိွေၾကာင္းယံုၾ
(၈)ဤမ်က္ေမွာက္ေလာကရိွေၾကာင္းယံ
(၉)ေသၿပီးေနာက္ဘ၀တမလြန္ေလာကရိွေ
(၁၀)ဤေလာက၌ၿငိမ္သက္ေကာင္းမြန္စြ
သမဏ ျဗာဟၼဏတို႔ရိွၾကေၾကာင္း
(ယင္းတို႔ကဤေလာကတမလြန္ေလာကကိုကိ
လူမ်ားကိုျပန္လည္ေဟာျပေၾကာင္းယံ
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္သည္ ေဖာ္ျပပါ ရတနာသံုးတန္ ကံ ကံ၏အက်ိဳး စေသာအခ်က္တို႔ကိုသံသယကင္းစြာယံု
၀ဋ္မွာအၿမဲ
၀ဋ္ဟူသည္ သံသရာလည္ပတ္ျခင္း၊အေၾကာင္းၿပီး
အက်ိဳးၿပီးအေၾကာင္းဆက္စပ္ျဖစ္ပ်
ခံစားရျခင္း စေသာသေဘာအဓိပၸာယ္ျဖစ္ပါသည္။
၀ဋ္ ေခၚ မေကာင္းက်ိဳးကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ပင္ေရွာင္လႊဲ၍
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏၀ဋ္ေတာ္
လြန္ေလၿပီးေသာအခါက ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္
သူၾကြယ္မ်ိဳး၌ျဖစ္၏။ဖခင္တူညီငယ္
ခိုက္ရန္ျဖစ္ရာညီငယ္ကိုလိမ္လည္
ေက်ာက္ျဖင့္ထုခတ္သတ္ေလ၏။ဤမေကာင္
ငရဲ၌ခံရရံုမ်ွမကေနာက္ဆံုးဘုရားျ
ေ၀ဘာရေတာင္ေစာင္း၌ေက်ာက္ေမာင္း
ေတာင္ထိပ္မွေက်ာက္တံုးၾကီးလိမ့္
လမ္းခုလတ္မွေက်ာက္တံုးတတံုးကဆီး
ထိုေက်ာက္တံုးျခင္းထိခတ္စဥ္ေက်ာ
ဘုရားရွင္၏ေျခမေတာ္ကိုထိခိုက္ၿ
ထိုေက်ာက္ထိခတ္မွဳႏွင့္ဆက္စပ္္၍
ဘ၀တစ္ခု၌ဘုရားအေလာင္းသည္ကေလးငယ္
အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါးဆြမ္းခံ
အရွင္ပေစၥကဗုဒၶ၏ေျခမေတာ္ကိုေက်ာ
ေျခမေတာ္ကိုထိသျဖင့္အလြန္နာက်င္
ထိုမေကာင္းမွဳဒဏ္ေၾကာင့္ ေျခမေတာ္ကိုေက်ာက္ထိရံုမ်ွသာမဟု
ေသြးစိမ္းတည္သည္အထိဒဏ္ရာအနာတရျ
ၾကာရွည္စြာခံစားရေလသည္။
ထိုေက်ာက္ထိမွဳႏွင့္ဆက္စပ္၍ေနာ
တစ္မ်ိဳးလည္းရိွေနေသးသည္။
ေဂါတမဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ပေဒသရာ
ထိုဘ၀တြင္လူယုတ္မာႏွင့္ေပါင္းမိ
ဓါးျဖင့္ခဲြစိတ္ခဲ့ဖူးေလသည္။ထို
ဘုရားရွင္ျဖစ္ေတာ္မူလာေသာဘ၀မွာ
ေသြးစိမ္းတည္ရံုႏွင့္မၿပီးေသးေ
ေျခမ၌တည္ေနေသာေသြးခဲကိုထုတ္ယူကု
ျပင္းစြာေသာေ၀ဒနာကိုခံစားရေလသည္
အရွင္ေမာဂၢလာန္၏၀ဋ္ေတာ္
တစ္ခုေသာဘ၀၌မယား၏အလိုဆႏၵအရိဘႏွ
သူခိုးဓါးျပအေယာင္ေဆာင္ကာရိုက္
ငရဲသို႔က်ခဲ့၏။ေနာက္ဆံုးအရွင္ေ
ခိုးသူတို႔၏ရိုက္ႏွက္မွဳကိုခံရျ
ျပဳခဲ့မိေသာအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္
၀ဋ္ဆင္းရဲဒုကၡကိုဆက္လက္ခံစားရေ
မခံစားရေအာင္မည္သူမွ်မေရွာင္လဲြ
ငရဲမွာအပ
အဂုၤလိမာလကိုကားလူတိုင္းသိၾကမွာ
ျဖတ္မည္ဟုတစ္ေခ်ာင္းသာလိုေတာ့
ကယ္ခၽြတ္ေတာ္မူသျဖင့္အကၽြတ္တရား
ရဟႏၱာျဖစ္သည္အထိတရားဓမၼကိုနာယူ
ငရဲကို အပ ျပဳ လိုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
No comments:
Post a Comment