၀စီေဗဒ ထိတိုင္း ရွ
၁ ။စကားေျခာက္ခြန္း လူ၌ထြန္း ၊ ေလးခြန္းကို ပယ္ ႏွစ္ခြန္းတည္။
မွန္သည္ နာလိုသည္ အက်ိဳးရွိသည္။
မွန္သည္ မနာလို အက်ိဳးရွိသည္။
မွန္သည္ နာလိုသည္ အက်ိဳးမရွိ။
မွန္သည္ မနာလို အက်ိဳးမရွိ။
မမွန္ နာလိုသည္ အက်ိဳးမရွိ။
မမွန္ မနာလို အက်ိဳးမရွိ။
မွန္ျပီး အက်ိဳးရွိေသာ စကားႏွစ္ခြန္းကိုသာ ေျပာဆိုအပ္ပါသည္။ မွန္ျပီး အက်ိဳးမရွိေသာ စကားနွစ္ခြန္း နွင့္ မမွန္သည့္ စကားနွစ္ခြန္းကိုမူ လံုး၀ မေျပာဆိုအပ္ေပ ။
၂ ။ တစ္ကယ့္ရန္သူ အစစ္က တပါးသူ မဟုတ္ပါဘူး ။ မိမိကိုယ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ကိေလသာပါ ။ ကိေလသာ ကို နုိင္ေအာင္ တုိက္ရမွာ ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ရဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းမွု မရွိပဲနဲ႕ေတာ့ ေအာင္ျမင္မွုအစစ္အမွန္မဟုတ္ေသးပါဘူး။
၃ ။ သူတပါး ပါးစပ္ဖ်ားမွာ လမ္းမဆံုးၾကနဲ႕ ။ ကိုယ့္ခႏၱာမွာေတြ႕ေအာင္ရွာ ။ စကားဟာ စကားပဲ တရားေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး ။
၄ ။ ပရမတ္အေၾကာင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာစရာ စကားတစ္လံုးမွ မရွိေပဘူး ။ ခင္ဗ်ားတို႕ ေလာကီ ကိစၥကေတာ့
မွန္တယ္ဆိုရင္လည္း မွန္လို႕ရတယ္ ။ မွားတယ္ဆိုရင္လည္း မွားလို႕ ရတယ္ ။ အစကတည္းက တစ္ခုမွ
တစ္ကယ္မရွိလို႕ပဲ ။
၅ ။ ဦးဇင္းက အတိတ္ကာလတုန္းက ေ၀သာဘူ ဘုရားလက္ထက္မွာ ဘုရင္ျဖစ္ခဲ့တယ္ ။ ပိဋကတ္သံုးပံုလည္း ဘယ္ျပန္နွျပန္ လွန္ခဲ့တယ္ ။ မင္းတို႕ အတတ္လည္း အတတ္မ်ိဳးစံု ကုန္ခဲ့တယ္ ။ ငါ့ေလာက္တတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ မရွိဘူး ဆိုျပီး သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားလည္း ငါေမးလိုက္ရင္ေတာ့ မခံနုိင္ဘူး ဆိုျပီး ရဟန္းလည္း ေခၚေမးတာပဲ ။ ေခၚေမးေတာ့ မေျဖနုိင္ဘူး ။
ဒီေကာင္ ရဟန္းသာ ျဖစ္တယ္ ငါ့ေလာက္ မတတ္ပါဘူးကြာ ဒီလို ေတးလိုက္တယ္ ။
ဦးဇင္းက အဲ့လို ေ၀သာဘူ ဘုရားလက္ထက္က ၀စီကံ ထိုက္ခဲ့လို႕ အခု ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား သာသနာမွာ စာသင္ခ်င္စိတ္ လံုး၀ မရွိခဲ့ဘူး ။ အဲ့ဒီ ကံၾကီးထိုက္တာ ။ ဒါေၾကာင့္ အခုလာေရာက္ၾကတဲ့ ဒကာ ဒကာမမ်ား ဘာမွ မစားရ မေသာက္ရပဲ ၀စီေဗဒကံေတာ့ မမ်က္ၾကန႕ဲ ။
ေၾကာက္စရာၾကီး ေၾကာက္စရာၾကီး ။ ၀စီေဗဒ မ်က္တိုင္း ရွတယ္ ဒကာၾကီးရဲ့ ။ ေ၀သာဘူ ဘုရားလက္ထက္ကေန အခုထိ လိုက္တုန္း ။ အခုထိ စာသင္လို႕ မရဘူး ။ ဘယ္လိုဖတ္လို႕မွ မရဘူး ။ ငါ့ေလာက္ မတတ္ပါဘူး ဆိုျပီး ေတးခဲ့တဲ့ ၀စီကံ ။
ဒါေၾကာင့္ ဒကာ ဒကာမမ်ား ၀စီေဗဒကံမ်ား မမ်က္ၾကနဲ႕ ။ မာန္မၾကီးၾကနဲ႕ ။ မာန္ၾကီးရင္ သူမ်ားဖို႕ ျဖစ္သြားမယ္ ။ မာန္မၾကီးရင္ ကိုယ့္ဖို႕ ။
ကိုယ့္စိတ္ ကိုယ္စစ္ ကိုယ့္ကိေလသာ ကိုယ္စစ္ဗ်ာ ။ ဘာလို႕လဲ ဆိုေတာ့ အခ်ိန္က်ရင္ ဒီ ကိေလသာေတြကပဲ
ကိုယ့္ကို အပါယ္ဆြဲခ်မွာ ။
ဦးဇင္းက အေျပာသမားေတာ့ မၾကိဳက္ဘူးဗ် ။ အလုပ္မလုပ္မွေတာ့ အေျပာသမားသက္သက္ျဖစ္ျပီး အပါယ္လည္း ပိတ္မွာ မဟုတ္ဘူး ။
သီလမႈေလးက ရံဖန္ရံခါ ဒါနမႈေလးက ရံဖန္ရံခါ သမထမႈေလးက ရံဖန္ရံခါ ။
ဒါေပမယ့္ အပါယ္ဆင္းမယ့္ အကုသိုလ္အမႈေတြကေတာ့ ၂၄ နာရီပတ္လံုး တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ ေလွေတြ လွည္းေတြ သေဘၤာေတြ ေလယာဥ္ေတြနဲ႕ တိုက္လို႕ မကုန္ဘူးဗ် ။ ဒြာယေျခာက္ေပါက္က ၀င္လာသမွ် အသိမွား အျမင္မွားေတြက အပါယ္သြားဖို႕ ဟင္းလင္းပြင့္ေနျပီ ။ ခႏၱာမွာ ရုပ္နမ္ကြဲေအာင္ ရႈခ်င္ရႈ ၊ ပညတ္ ပရမတ္ ကြဲေအာင္ ရႈခ်င္ရႈ ၊ ခႏၱာငါးပါး ျမင္ေအာင္ ရႈခ်င္ရႈ ၊ အဲ့လိုမွ ကြဲျပားေအာင္ မက်င့္ၾကံနုိင္လို႕ကေတာ့ ေလးဘက္ေထာက္ မိုးေက်ာခိုင္းျပီး အပါယ္ဆင္းရမယ္သာ မွတ္ ။
၆ ။ ကိုယ့္စိတ္သာကိုယ္စစ္
သူတစ္ပါး၏ေျပာဆို ဆဲေရးစကားကိုမဆင္ျခင္ မေအာက္ေမ့သင့္၊ သူတပါး၏ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈကို မ႐ႈမဆင္ျခင္အပ္၊ မိမိစိတ္၏ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈကိုသာ ဆင္ျခင္ၾကည့္႐ႈအပ္၏။ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကို မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၊ မေကာင္းမႈကို ေကာင္းမႈျဖင့္ ဖံုးအုပ္ ဖယ္ခြာ ရာ၏။
၇။ ရန္လိုရင္ ရန္ပို၊ ရန္မလိုမွ ရန္ၿပိဳ။
ဤသူသည္ငါ့ကိုဆဲေရး ၏၊ညႇဥ္းဆဲ၏၊ အႏိုင္က်င့္၏၊ ငါ့ဥစၥာကိုယူ၏ဟု စိတ္၌ အမ်က္ထားလ်က္ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕သူတို႕မွာရန္မၿငိမ္း၊ ဤသို႕ အမ်က္မထားရန္ ၿငိဳးမဖြဲ႕လွ်င္ ရန္ၿငိမ္း၏။
၈ ။ ကိုယ့္ကံၾကမၼာကို ကိုယ္သာဖန္တီးေနတာပါ။
မိမိျပဳေသာ၊ မိမိ၌ျဖစ္ေသာ၊မိမိေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ မေကာင္းမႈသည္ ထိုသူမိုက္ကိုပင္ ဖ်က္စီး၏၊ ။ မေကာင္းမႈကို မိမိျပဳလွ်င္ မိမိပင္ ညစ္ညဴး၏၊ ။ ေကာင္းမႈကို မိမိျပဳလွ်င္ မိမိပင္ စင္ၾကယ္၏။ စင္ၾကယ္ျခင္း၊ ညစ္ညဴးျခင္းကို မိမိပင္ ျပဳလုပ္၏။
၉။ သူမ်ားမေၾကာက္နဲ႔၊ ကိုယ့္အမွားကိုယ္ျပန္ေၾကာက္။
လူဆိုး (သို႔မဟုတ္) ရန္သူ၏ မိမိအား အက်ိဳးမဲ့ေအာင္ ျပဳလုပ္မႈမွာ ဤတစ္ဘ၀ သာျပဳႏိုင္၏။ မိမိျပဳထားမိေသာ အကုသိုလ္ကံကမႈ မိမိကို ဘ၀မ်ားစြာ ပ်က္စီးေအာင္ ျပဳႏိုင္၏။
၁၀ ။ ကိုယ္႐ွဴး ကိုယ္ပတ္
မျပစ္မွားထိုက္ေသာ၊ စင္ၾကယ္ေသာ ကိေလသာကင္းသူအား ျပစ္မွားလွ်င္ ေလညႇာ သို႔ ပစ္လြင့္ေသာ ျမဴမႈန္သည္ လႊင့္သူ အေပၚ ျပန္က်သကဲ့သို႕ ျပစ္မွားေသာ သူကိုသာ မေကာင္းက်ိဳးေပး၏။
၁၁ ။ အခ်ိန္တန္ရင္
မေကာင္းမႈျပဳသူသည္ မေကာင္းက်ိဳး မေပး ေသးသေရြ႕သာ ေကာင္းက်ိဳး ခ်မ္းသာကို ေတြ႕ျမင္ရ၏။
ေကာင္းမႈျပဳသူလည္း ေကာင္းက်ိဳး မေပး ေသးသေရြ႕သာ မေကာင္းေသာဆင္းရဲ ကို ေတြ႕ျမင္ရ၏။
၁၂ ။ အကုသိုလ္ေဘးေျပးမလြတ္၊ တရားအားကိုးမွလြတ္
မေကာင္းမႈျပဳသူသည္ ေကာင္းကင္၌ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ သမုဒၵရာ၌ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ ေတာင္ေခါင္း၌ေနသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းက်ိဳးမွ မလြတ္ႏိုင္၊ အျပစ္မွလြတ္ေသာ ေနရာ အရပ္မရိွေခ်။
၁၃ ။ ကဲ႕ရဲ႕၊အျပစ္တင္၍ တရားမရႏိုင္။
ျမတ္စြာဘုရား ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌ေနေတာ္ မူေသာ အခါ အတုလ် မည္ေသာ ဥပါသကာသည္ ရွင္ေရ၀တ မေထရ္ကို စကားမေျပာ-တုဏိွဘာေ၀ေနသည္ ဟု က့ဲရဲ႕၏၊ ရွင္သာရိပုတၱရာ ကိုလည္း အဘိဓမၼာတရားခ်ည္း ေဟာသည္ ဟု ကဲ့ရဲ႕၏၊ ရွင္အာနႏၵာ ကိုလည္း စကား တတ္လြန္းသည္ ဟု က့ဲရဲ႕၏၊ ထို႕ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အို အတုလ်၊ ဤကဲ့ရဲ႕ျခင္းသည္ ယခုကာလမွ ျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ ေရွးကပင္ျဖစ္၏၊ ဆိတ္ဆိတ္ေနသူကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕ ကုန္၏၊ မ်ားစြာေျပာေဟာသူကိုလည္း က့ဲရဲ႕ကုန္၏။ ႏိႈင္းခ်ိန္ ၍ ေျပာေဟာသူကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕ၾကကုန္၏။ ေလာက၌ ကဲ့ရဲ႕ လြတ္သူမရိွ။
သူတပါးတို႕၏အျပစ္ကိုအစဥ္႐ႈ၍၊ ကဲ့ရ႕ဲျခင္းေၾကာင့္ အာသေ၀ါတရားတို႔သာ တိုးပြားကုန္၏၊
ထိုသူသည္ အာသေ၀ါတရား ကုန္ခန္းသည့္ ရဟႏၲာအျဖစ္မွ ေ၀းေလ၏။ ဤ သို႕ မိန္႕ေတာ္မူေလသည္ ။
၁၄ ။ သူေတာ္ေကာင္းနဲ႔ ေနၿပီး တရားကို အဓိကမထားဘဲ ကိုယ္ႀကီးခ်င္တဲ့ အေရးႀကီး ေနရင္ လူမိုက္ပဲ။
အိပ္မေပ်ာ္ေသာသူအတြက္ ညဥ့္တာရွည္၏။ သူေတာ္ေကာင္းတရား မသိေသာ သူမိုက္တို႔အတြက္ သံသရာသည္ရွည္၏။
ေယာက္မသည္ ဟင္းအရသာကို မသိသကဲ့သို႕ သူမိုက္သည္ အသက္ထက္ဆံုး ပညာရိွႏွင့္ အတူေန ေသာ္လည္း သူေတာ္ေကာင္းတရား ကို မသိေခ်။
၁၅ ။ မေႏွးေလ ေကာင္းေလ
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို အလ်င္ျပဳရာ ၏။ စိတ္ကိုမေကာင္းမႈမွ တားျမစ္ရာ ၏။
ေကာင္းမႈျပဳရန္ ေႏွးေသာသူ၏စိတ္ သည္ မေကာင္းမႈ၌ ေမြ႔ေလ်ာ္တတ္၏။
၁၆ ။ အက်င့္သိ
ဆင္ျခင္သိ စိႏၲာမယဥာဏ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ယံုၾကည္ ေလးစားထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ တို႕၏ အဆိုအမိန္႔၊ ယံုၾကည္ကိုးစားထိုက္ေသာ
စာေပက်မ္းဂန္ တို႕အေပၚ အေျခခံ၍ သိေသာ အသိ သုတမယဥာဏ္ ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ပရမတၴသစၥာ ကိုမသိႏိုင္ဘဲ သတိပ႒ာန္-တရား ကို ကိုယ္ေတြ႕အားထုတ္၍ ေပၚေပါက္ လာေသာ အသိဥာဏ္၊ ဘာ၀နာမယဥာဏ္ ျဖင့္ သာလွ်င္
ေတြ႔ျမင္ႏိုင္၏။
၁၇ ။ တရားနားလည္ရင္ ေသတာ၊ မေသတာ အေရး မႀကီးေတာ့ပါ။
ပညာမရိွ၊ သမာဓိမရိွေသာသူ၏ အႏွစ္တရာပတ္လံုး အသက္ရွည္ျခင္းထက္ ပညာရိွ၍ ကမၼ႒ာန္း႐ႈေသာသူ၏ တစ္ရက္မွ် အသက္ ရွည္ျခင္းသည္ ျမတ္၏။ ျမတ္ေသာတရားကိုမျမင္ဘဲ အႏွစ္တရာပတ္လံုး အသက္႐ွည္ျခင္းထက္၊ ျမတ္ေသာ တရားကိုျမင္ၿပီး
တစ္ရက္မွ်အသက္ရွည္ျခင္းသည္ မြန္ျမတ္၏။
၁၈ ။ မတူရင္ ၿပိဳင္စရာ မလိုဘဲ ႏိုင္ၿပီးသား။
အမ်က္ထြက္သူကို အမ်က္မထြက္ျခင္းျဖင့္ ေအာင္ ႏိုင္ေလ၏၊ မေကာင္းေသာသူကို သူေတာ္ေကာင္း တရားျဖင့္ ဆက္ဆံကာ ေအာင္ႏိုင္ေလ၏၊ ၀န္တိုေသာသူ ကိုေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ ေအာင္ ႏိုင္ေလ၏၊ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုသူကို မွန္ကန္ေသာ စကားျဖင့္ ေအာင္ႏိုင္ေလ၏။
၁၉ ။ အမ်ားကိုအသာထားၿပီး ကိုယ္တစ္ေယာက္ကို သာ အရင္ဆံုးမၾကည့္ပါဦး။
သူတပါးကို ဆံုးမသကဲ့သို႕မိမိကိုယ္ကိုဆံုးမရာ၏၊ မိမိကိုယ္ ကိုေကာင္း စြာဆံုးမၿပီးမွ သူတပါးကိုဆံုးမရာ၏။
၂၀ ။ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ
- ရာဂႏွင့္တူေသာ မီးမရိွ၊
- ေဒါသႏွင့္တူေသာ အျပစ္မရိွ၊
- ခႏၶာႏွင့္တူေသာ ဆင္းရဲမရိွ၊
- နိဗၺာန္ထက္လြန္ေသာ ခ်မ္းသာမရိွ။
၂၁ ။ ေစာင့္စည္းျခင္း
-မ်က္စိေစာင့္စည္းျခင္းသည္ ေကာင္း၏၊
- နားေစာင့္စည္းျခင္းသည္ေကာင္း၏၊
- ႏွာေခါင္းေစာင့္စည္းျခင္း သည္ေကာင္း၏၊
- လွ်ာ(ႏႈတ္)ေစာင့္စည္းျခင္းသည္ေကာင္း၏၊
- ကိုယ္ေစာင့္စည္းျခင္းသည္ ေကာင္း၏၊
- စိတ္ေစာင့္စည္းျခင္းသည္ေကာင္း၏၊
- အလံုးစံုေသာ ဒြါရေျခာက္ပါး ေစာင့္စည္းျခင္း သည္ေကာင္း၏၊
- အလံုးစံုေသာ ဒြါရေျခာက္ပါး တို႕၌ ေစာင့္စည္းေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အလံုးစံုေသာ ဆင္းရဲမွ လြတ္ ၏။
၂၂ ။ ဒုစရိုက္ ( ၁၀ ) ပါးထဲက
....၁ ။ မုသာ၀ါဒ ၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္း ။
....၂ ။ ပိသုဏ၀ါစာ ၊ ကုန္းတိုက္စကား ေျပာဆိုျခင္း ။
....၃ ။ ဖရုသ၀ါစာ ၊ ၾကမ္းတမ္း ရိုင္းစိုင္းေသာစကားကို ေျပာဆိုျခင္း ။
....၄ ။ သမၹပၸလာပ ၊ အက်ိဳးမရွိ ေသးနုပ္ သိမ္ဖ်င္းေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္း ။ တို႕ဟာ ၀စီ ဒုစရိုက္ ( ၄ ) ပါး ......ျဖစ္တယ္ ။
အဲ့ဒီ ဒုစရိုက္ ( ၄ ) ပါးကိုမွ
....၁ ။ ကိုယ္တုိင္ျပဳလုပ္ ေျပာဆို ၾကံစည္ရင္ (သာဟတၳိက) အကုသိုလ္ကံ ေလးပါး ။
....၂ ။ သူတစ္ပါးကို ျပဳလုပ္ ၾကံစည္ ေျပာဆိုေအာင္ တုိက္တြန္းရင္ (အာဏတၳိက) အကုသိုလ္ကံ ေလးပါး ။
....၃ ။ သူတစ္ပါး ျပဳလုပ္ေနတာကို ခ်ီးမြန္းရင္ (၀ဏၰဘာသန) အကုသိုလ္ကံ ေလးပါး ။
....၄ ။ သူတစ္ပါး ျပဳလုပ္ေနတာကို သေဘာတူ သေဘာက်ေနရင္ (သမႏုည) အကုသိုလ္ကံ ေလးပါး ။
....စုစုေပါင္း အပါယ္က်ေၾကာင္း ဒုစရိုက္ ( ၁၆ ) ပါးဟာ နုတ္မေစာင့္စည္းျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ ။
၂၃ ။ နုတ္တစ္ရာ စာတစ္လံုး ၊ စာတစ္ေပြ႕ လက္ေတြ႕ တစ္ခ်က္ ။
၂၄ ။ လမ္းသည္ ပန္းတုိင္ မဟုတ္ ။ ငါ့လမ္း ဆိုျပီး တငါငါနဲ႕ လမ္းေစာင့္ လုပ္ေနရမွာ မဟုတ္ဘူး ။
၂၅ ။ ငါက ဘာေကာင္ဆိုျပီး တငါငါ လုပ္လိုက္ရင္ သူတပါးကိုလည္း ဘာေကာင္ဆိုျပီး အထင္ေသးျခင္း အထင္ၾကီးျခင္းေတြ ၀င္လာတယ္ ။ ငါ မရွိ သူမရွိ ။ မရွိတာကို အရွိထင္ေနတဲ့ သေဘာပဲ ရွိတယ္ ။
၂၆ ။ သူတပါး ေကာင္းတာ ဆိုးတာကို အသာထားဦး ။ မိမိေကာင္းဖို႕ အရင္လုပ္ ။ ကိုယ္လုပ္တာေတြ ကိုယ္ပဲ ျပန္ခံရမွာ ။
၂၇ ။ ပညတ္ စကားလံုးမွာ လမ္းမဆံုးနဲ႕ အဲ့ေနာက္ကြယ္က တရစပ္ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ သေဘာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ ။
၂၈ ။ အခ်ိန္မဆြဲနဲ႔။
အဘယ္သူသည္ နက္ျဖန္ ေသရမည္ကို သိႏိုင္အံ့နည္း၊ ယေန႔ကပင္ အားထုတ္ သင့္ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ကို ျပဳလုပ္သင့္၏ ။
မွီျငမ္းတရားေတာ္မ်ား ။ ။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၊ ေျမာင္းျမ၀ါးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၊ သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၊ ဆူနာမီဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသာရ ။
ေဒါသ ေလာဘ ေမာဟ မာန္မာနကင္းကာ တရားအသိ ၀ိပႆနာ အသိျဖင့္ ျငိမ္းခ်မ္းနုိင္ၾကပါေစဗ်ာ ။
မွန္သည္ နာလိုသည္ အက်ိဳးရွိသည္။
မွန္သည္ မနာလို အက်ိဳးရွိသည္။
မွန္သည္ နာလိုသည္ အက်ိဳးမရွိ။
မွန္သည္ မနာလို အက်ိဳးမရွိ။
မမွန္ နာလိုသည္ အက်ိဳးမရွိ။
မမွန္ မနာလို အက်ိဳးမရွိ။
မွန္ျပီး အက်ိဳးရွိေသာ စကားႏွစ္ခြန္းကိုသာ ေျပာဆိုအပ္ပါသည္။ မွန္ျပီး အက်ိဳးမရွိေသာ စကားနွစ္ခြန္း နွင့္ မမွန္သည့္ စကားနွစ္ခြန္းကိုမူ လံုး၀ မေျပာဆိုအပ္ေပ ။
၂ ။ တစ္ကယ့္ရန္သူ အစစ္က တပါးသူ မဟုတ္ပါဘူး ။ မိမိကိုယ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ကိေလသာပါ ။ ကိေလသာ ကို နုိင္ေအာင္ တုိက္ရမွာ ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ရဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းမွု မရွိပဲနဲ႕ေတာ့ ေအာင္ျမင္မွုအစစ္အမွန္မဟုတ္ေသး
၃ ။ သူတပါး ပါးစပ္ဖ်ားမွာ လမ္းမဆံုးၾကနဲ႕ ။ ကိုယ့္ခႏၱာမွာေတြ႕ေအာင္ရွာ ။ စကားဟာ စကားပဲ တရားေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး ။
၄ ။ ပရမတ္အေၾကာင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာစရာ စကားတစ္လံုးမွ မရွိေပဘူး ။ ခင္ဗ်ားတို႕ ေလာကီ ကိစၥကေတာ့
မွန္တယ္ဆိုရင္လည္း မွန္လို႕ရတယ္ ။ မွားတယ္ဆိုရင္လည္း မွားလို႕ ရတယ္ ။ အစကတည္းက တစ္ခုမွ
တစ္ကယ္မရွိလို႕ပဲ ။
၅ ။ ဦးဇင္းက အတိတ္ကာလတုန္းက ေ၀သာဘူ ဘုရားလက္ထက္မွာ ဘုရင္ျဖစ္ခဲ့တယ္ ။ ပိဋကတ္သံုးပံုလည္း ဘယ္ျပန္နွျပန္ လွန္ခဲ့တယ္ ။ မင္းတို႕ အတတ္လည္း အတတ္မ်ိဳးစံု ကုန္ခဲ့တယ္ ။ ငါ့ေလာက္တတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ မရွိဘူး ဆိုျပီး သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားလည္း ငါေမးလိုက္ရင္ေတာ့ မခံနုိင္ဘူး ဆိုျပီး ရဟန္းလည္း ေခၚေမးတာပဲ ။ ေခၚေမးေတာ့ မေျဖနုိင္ဘူး ။
ဒီေကာင္ ရဟန္းသာ ျဖစ္တယ္ ငါ့ေလာက္ မတတ္ပါဘူးကြာ ဒီလို ေတးလိုက္တယ္ ။
ဦးဇင္းက အဲ့လို ေ၀သာဘူ ဘုရားလက္ထက္က ၀စီကံ ထိုက္ခဲ့လို႕ အခု ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား သာသနာမွာ စာသင္ခ်င္စိတ္ လံုး၀ မရွိခဲ့ဘူး ။ အဲ့ဒီ ကံၾကီးထိုက္တာ ။ ဒါေၾကာင့္ အခုလာေရာက္ၾကတဲ့ ဒကာ ဒကာမမ်ား ဘာမွ မစားရ မေသာက္ရပဲ ၀စီေဗဒကံေတာ့ မမ်က္ၾကန႕ဲ ။
ေၾကာက္စရာၾကီး ေၾကာက္စရာၾကီး ။ ၀စီေဗဒ မ်က္တိုင္း ရွတယ္ ဒကာၾကီးရဲ့ ။ ေ၀သာဘူ ဘုရားလက္ထက္ကေန အခုထိ လိုက္တုန္း ။ အခုထိ စာသင္လို႕ မရဘူး ။ ဘယ္လိုဖတ္လို႕မွ မရဘူး ။ ငါ့ေလာက္ မတတ္ပါဘူး ဆိုျပီး ေတးခဲ့တဲ့ ၀စီကံ ။
ဒါေၾကာင့္ ဒကာ ဒကာမမ်ား ၀စီေဗဒကံမ်ား မမ်က္ၾကနဲ႕ ။ မာန္မၾကီးၾကနဲ႕ ။ မာန္ၾကီးရင္ သူမ်ားဖို႕ ျဖစ္သြားမယ္ ။ မာန္မၾကီးရင္ ကိုယ့္ဖို႕ ။
ကိုယ့္စိတ္ ကိုယ္စစ္ ကိုယ့္ကိေလသာ ကိုယ္စစ္ဗ်ာ ။ ဘာလို႕လဲ ဆိုေတာ့ အခ်ိန္က်ရင္ ဒီ ကိေလသာေတြကပဲ
ကိုယ့္ကို အပါယ္ဆြဲခ်မွာ ။
ဦးဇင္းက အေျပာသမားေတာ့ မၾကိဳက္ဘူးဗ် ။ အလုပ္မလုပ္မွေတာ့ အေျပာသမားသက္သက္ျဖစ္ျပီး အပါယ္လည္း ပိတ္မွာ မဟုတ္ဘူး ။
သီလမႈေလးက ရံဖန္ရံခါ ဒါနမႈေလးက ရံဖန္ရံခါ သမထမႈေလးက ရံဖန္ရံခါ ။
ဒါေပမယ့္ အပါယ္ဆင္းမယ့္ အကုသိုလ္အမႈေတြကေတာ့ ၂၄ နာရီပတ္လံုး တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ ေလွေတြ လွည္းေတြ သေဘၤာေတြ ေလယာဥ္ေတြနဲ႕ တိုက္လို႕ မကုန္ဘူးဗ် ။ ဒြာယေျခာက္ေပါက္က ၀င္လာသမွ် အသိမွား အျမင္မွားေတြက အပါယ္သြားဖို႕ ဟင္းလင္းပြင့္ေနျပီ ။ ခႏၱာမွာ ရုပ္နမ္ကြဲေအာင္ ရႈခ်င္ရႈ ၊ ပညတ္ ပရမတ္ ကြဲေအာင္ ရႈခ်င္ရႈ ၊ ခႏၱာငါးပါး ျမင္ေအာင္ ရႈခ်င္ရႈ ၊ အဲ့လိုမွ ကြဲျပားေအာင္ မက်င့္ၾကံနုိင္လို႕ကေတာ့ ေလးဘက္ေထာက္ မိုးေက်ာခိုင္းျပီး အပါယ္ဆင္းရမယ္သာ မွတ္ ။
၆ ။ ကိုယ့္စိတ္သာကိုယ္စစ္
သူတစ္ပါး၏ေျပာဆို ဆဲေရးစကားကိုမဆင္ျခင္ မေအာက္ေမ့သင့္၊ သူတပါး၏ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈကို မ႐ႈမဆင္ျခင္အပ္၊ မိမိစိတ္၏ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈကိုသာ ဆင္ျခင္ၾကည့္႐ႈအပ္၏။ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကို မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၊ မေကာင္းမႈကို ေကာင္းမႈျဖင့္ ဖံုးအုပ္ ဖယ္ခြာ ရာ၏။
၇။ ရန္လိုရင္ ရန္ပို၊ ရန္မလိုမွ ရန္ၿပိဳ။
ဤသူသည္ငါ့ကိုဆဲေရး ၏၊ညႇဥ္းဆဲ၏၊ အႏိုင္က်င့္၏၊ ငါ့ဥစၥာကိုယူ၏ဟု စိတ္၌ အမ်က္ထားလ်က္ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕သူတို႕မွာရန္မၿငိမ္
၈ ။ ကိုယ့္ကံၾကမၼာကို ကိုယ္သာဖန္တီးေနတာပါ။
မိမိျပဳေသာ၊ မိမိ၌ျဖစ္ေသာ၊မိမိေၾကာင့္ျဖစ္ေ
၉။ သူမ်ားမေၾကာက္နဲ႔၊ ကိုယ့္အမွားကိုယ္ျပန္ေၾကာက္။
လူဆိုး (သို႔မဟုတ္) ရန္သူ၏ မိမိအား အက်ိဳးမဲ့ေအာင္ ျပဳလုပ္မႈမွာ ဤတစ္ဘ၀ သာျပဳႏိုင္၏။ မိမိျပဳထားမိေသာ အကုသိုလ္ကံကမႈ မိမိကို ဘ၀မ်ားစြာ ပ်က္စီးေအာင္ ျပဳႏိုင္၏။
၁၀ ။ ကိုယ္႐ွဴး ကိုယ္ပတ္
မျပစ္မွားထိုက္ေသာ၊ စင္ၾကယ္ေသာ ကိေလသာကင္းသူအား ျပစ္မွားလွ်င္ ေလညႇာ သို႔ ပစ္လြင့္ေသာ ျမဴမႈန္သည္ လႊင့္သူ အေပၚ ျပန္က်သကဲ့သို႕ ျပစ္မွားေသာ သူကိုသာ မေကာင္းက်ိဳးေပး၏။
၁၁ ။ အခ်ိန္တန္ရင္
မေကာင္းမႈျပဳသူသည္ မေကာင္းက်ိဳး မေပး ေသးသေရြ႕သာ ေကာင္းက်ိဳး ခ်မ္းသာကို ေတြ႕ျမင္ရ၏။
ေကာင္းမႈျပဳသူလည္း ေကာင္းက်ိဳး မေပး ေသးသေရြ႕သာ မေကာင္းေသာဆင္းရဲ ကို ေတြ႕ျမင္ရ၏။
၁၂ ။ အကုသိုလ္ေဘးေျပးမလြတ္၊ တရားအားကိုးမွလြတ္
မေကာင္းမႈျပဳသူသည္ ေကာင္းကင္၌ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ သမုဒၵရာ၌ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ ေတာင္ေခါင္း၌ေနသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းက်ိဳးမွ မလြတ္ႏိုင္၊ အျပစ္မွလြတ္ေသာ ေနရာ အရပ္မရိွေခ်။
၁၃ ။ ကဲ႕ရဲ႕၊အျပစ္တင္၍ တရားမရႏိုင္။
ျမတ္စြာဘုရား ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌ေနေတာ္ မူေသာ အခါ အတုလ် မည္ေသာ ဥပါသကာသည္ ရွင္ေရ၀တ မေထရ္ကို စကားမေျပာ-တုဏိွဘာေ၀ေနသည္ ဟု က့ဲရဲ႕၏၊ ရွင္သာရိပုတၱရာ ကိုလည္း အဘိဓမၼာတရားခ်ည္း ေဟာသည္ ဟု ကဲ့ရဲ႕၏၊ ရွင္အာနႏၵာ ကိုလည္း စကား တတ္လြန္းသည္ ဟု က့ဲရဲ႕၏၊ ထို႕ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အို အတုလ်၊ ဤကဲ့ရဲ႕ျခင္းသည္ ယခုကာလမွ ျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ ေရွးကပင္ျဖစ္၏၊ ဆိတ္ဆိတ္ေနသူကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕ ကုန္၏၊ မ်ားစြာေျပာေဟာသူကိုလည္း က့ဲရဲ႕ကုန္၏။ ႏိႈင္းခ်ိန္ ၍ ေျပာေဟာသူကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕ၾကကုန္၏။ ေလာက၌ ကဲ့ရဲ႕ လြတ္သူမရိွ။
သူတပါးတို႕၏အျပစ္ကိုအစဥ္႐ႈ၍၊ ကဲ့ရ႕ဲျခင္းေၾကာင့္ အာသေ၀ါတရားတို႔သာ တိုးပြားကုန္၏၊
ထိုသူသည္ အာသေ၀ါတရား ကုန္ခန္းသည့္ ရဟႏၲာအျဖစ္မွ ေ၀းေလ၏။ ဤ သို႕ မိန္႕ေတာ္မူေလသည္ ။
၁၄ ။ သူေတာ္ေကာင္းနဲ႔ ေနၿပီး တရားကို အဓိကမထားဘဲ ကိုယ္ႀကီးခ်င္တဲ့ အေရးႀကီး ေနရင္ လူမိုက္ပဲ။
အိပ္မေပ်ာ္ေသာသူအတြက္ ညဥ့္တာရွည္၏။ သူေတာ္ေကာင္းတရား မသိေသာ သူမိုက္တို႔အတြက္ သံသရာသည္ရွည္၏။
ေယာက္မသည္ ဟင္းအရသာကို မသိသကဲ့သို႕ သူမိုက္သည္ အသက္ထက္ဆံုး ပညာရိွႏွင့္ အတူေန ေသာ္လည္း သူေတာ္ေကာင္းတရား ကို မသိေခ်။
၁၅ ။ မေႏွးေလ ေကာင္းေလ
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို အလ်င္ျပဳရာ ၏။ စိတ္ကိုမေကာင္းမႈမွ တားျမစ္ရာ ၏။
ေကာင္းမႈျပဳရန္ ေႏွးေသာသူ၏စိတ္ သည္ မေကာင္းမႈ၌ ေမြ႔ေလ်ာ္တတ္၏။
၁၆ ။ အက်င့္သိ
ဆင္ျခင္သိ စိႏၲာမယဥာဏ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ယံုၾကည္ ေလးစားထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ တို႕၏ အဆိုအမိန္႔၊ ယံုၾကည္ကိုးစားထိုက္ေသာ
စာေပက်မ္းဂန္ တို႕အေပၚ အေျခခံ၍ သိေသာ အသိ သုတမယဥာဏ္ ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ပရမတၴသစၥာ ကိုမသိႏိုင္ဘဲ သတိပ႒ာန္-တရား ကို ကိုယ္ေတြ႕အားထုတ္၍ ေပၚေပါက္ လာေသာ အသိဥာဏ္၊ ဘာ၀နာမယဥာဏ္ ျဖင့္ သာလွ်င္
ေတြ႔ျမင္ႏိုင္၏။
၁၇ ။ တရားနားလည္ရင္ ေသတာ၊ မေသတာ အေရး မႀကီးေတာ့ပါ။
ပညာမရိွ၊ သမာဓိမရိွေသာသူ၏ အႏွစ္တရာပတ္လံုး အသက္ရွည္ျခင္းထက္ ပညာရိွ၍ ကမၼ႒ာန္း႐ႈေသာသူ၏ တစ္ရက္မွ် အသက္ ရွည္ျခင္းသည္ ျမတ္၏။ ျမတ္ေသာတရားကိုမျမင္ဘဲ အႏွစ္တရာပတ္လံုး အသက္႐ွည္ျခင္းထက္၊ ျမတ္ေသာ တရားကိုျမင္ၿပီး
တစ္ရက္မွ်အသက္ရွည္ျခင္းသည္ မြန္ျမတ္၏။
၁၈ ။ မတူရင္ ၿပိဳင္စရာ မလိုဘဲ ႏိုင္ၿပီးသား။
အမ်က္ထြက္သူကို အမ်က္မထြက္ျခင္းျဖင့္ ေအာင္ ႏိုင္ေလ၏၊ မေကာင္းေသာသူကို သူေတာ္ေကာင္း တရားျဖင့္ ဆက္ဆံကာ ေအာင္ႏိုင္ေလ၏၊ ၀န္တိုေသာသူ ကိုေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ ေအာင္ ႏိုင္ေလ၏၊ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုသူကို မွန္ကန္ေသာ စကားျဖင့္ ေအာင္ႏိုင္ေလ၏။
၁၉ ။ အမ်ားကိုအသာထားၿပီး ကိုယ္တစ္ေယာက္ကို သာ အရင္ဆံုးမၾကည့္ပါဦး။
သူတပါးကို ဆံုးမသကဲ့သို႕မိမိကိုယ္ကိုဆံုး
၂၀ ။ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ
- ရာဂႏွင့္တူေသာ မီးမရိွ၊
- ေဒါသႏွင့္တူေသာ အျပစ္မရိွ၊
- ခႏၶာႏွင့္တူေသာ ဆင္းရဲမရိွ၊
- နိဗၺာန္ထက္လြန္ေသာ ခ်မ္းသာမရိွ။
၂၁ ။ ေစာင့္စည္းျခင္း
-မ်က္စိေစာင့္စည္းျခင္းသည္ ေကာင္း၏၊
- နားေစာင့္စည္းျခင္းသည္ေကာင္း၏၊
- ႏွာေခါင္းေစာင့္စည္းျခင္း သည္ေကာင္း၏၊
- လွ်ာ(ႏႈတ္)ေစာင့္စည္းျခင္းသည္ေ
- ကိုယ္ေစာင့္စည္းျခင္းသည္ ေကာင္း၏၊
- စိတ္ေစာင့္စည္းျခင္းသည္ေကာင္း၏၊
- အလံုးစံုေသာ ဒြါရေျခာက္ပါး ေစာင့္စည္းျခင္း သည္ေကာင္း၏၊
- အလံုးစံုေသာ ဒြါရေျခာက္ပါး တို႕၌ ေစာင့္စည္းေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အလံုးစံုေသာ ဆင္းရဲမွ လြတ္ ၏။
၂၂ ။ ဒုစရိုက္ ( ၁၀ ) ပါးထဲက
....၁ ။ မုသာ၀ါဒ ၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္း ။
....၂ ။ ပိသုဏ၀ါစာ ၊ ကုန္းတိုက္စကား ေျပာဆိုျခင္း ။
....၃ ။ ဖရုသ၀ါစာ ၊ ၾကမ္းတမ္း ရိုင္းစိုင္းေသာစကားကို ေျပာဆိုျခင္း ။
....၄ ။ သမၹပၸလာပ ၊ အက်ိဳးမရွိ ေသးနုပ္ သိမ္ဖ်င္းေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္း ။ တို႕ဟာ ၀စီ ဒုစရိုက္ ( ၄ ) ပါး ......ျဖစ္တယ္ ။
အဲ့ဒီ ဒုစရိုက္ ( ၄ ) ပါးကိုမွ
....၁ ။ ကိုယ္တုိင္ျပဳလုပ္ ေျပာဆို ၾကံစည္ရင္ (သာဟတၳိက) အကုသိုလ္ကံ ေလးပါး ။
....၂ ။ သူတစ္ပါးကို ျပဳလုပ္ ၾကံစည္ ေျပာဆိုေအာင္ တုိက္တြန္းရင္ (အာဏတၳိက) အကုသိုလ္ကံ ေလးပါး ။
....၃ ။ သူတစ္ပါး ျပဳလုပ္ေနတာကို ခ်ီးမြန္းရင္ (၀ဏၰဘာသန) အကုသိုလ္ကံ ေလးပါး ။
....၄ ။ သူတစ္ပါး ျပဳလုပ္ေနတာကို သေဘာတူ သေဘာက်ေနရင္ (သမႏုည) အကုသိုလ္ကံ ေလးပါး ။
....စုစုေပါင္း အပါယ္က်ေၾကာင္း ဒုစရိုက္ ( ၁၆ ) ပါးဟာ နုတ္မေစာင့္စည္းျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ ။
၂၃ ။ နုတ္တစ္ရာ စာတစ္လံုး ၊ စာတစ္ေပြ႕ လက္ေတြ႕ တစ္ခ်က္ ။
၂၄ ။ လမ္းသည္ ပန္းတုိင္ မဟုတ္ ။ ငါ့လမ္း ဆိုျပီး တငါငါနဲ႕ လမ္းေစာင့္ လုပ္ေနရမွာ မဟုတ္ဘူး ။
၂၅ ။ ငါက ဘာေကာင္ဆိုျပီး တငါငါ လုပ္လိုက္ရင္ သူတပါးကိုလည္း ဘာေကာင္ဆိုျပီး အထင္ေသးျခင္း အထင္ၾကီးျခင္းေတြ ၀င္လာတယ္ ။ ငါ မရွိ သူမရွိ ။ မရွိတာကို အရွိထင္ေနတဲ့ သေဘာပဲ ရွိတယ္ ။
၂၆ ။ သူတပါး ေကာင္းတာ ဆိုးတာကို အသာထားဦး ။ မိမိေကာင္းဖို႕ အရင္လုပ္ ။ ကိုယ္လုပ္တာေတြ ကိုယ္ပဲ ျပန္ခံရမွာ ။
၂၇ ။ ပညတ္ စကားလံုးမွာ လမ္းမဆံုးနဲ႕ အဲ့ေနာက္ကြယ္က တရစပ္ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ သေဘာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ ။
၂၈ ။ အခ်ိန္မဆြဲနဲ႔။
အဘယ္သူသည္ နက္ျဖန္ ေသရမည္ကို သိႏိုင္အံ့နည္း၊ ယေန႔ကပင္ အားထုတ္ သင့္ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ကို ျပဳလုပ္သင့္၏ ။
မွီျငမ္းတရားေတာ္မ်ား ။ ။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၊ ေျမာင္းျမ၀ါးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၊ သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၊ ဆူနာမီဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသာရ ။
ေဒါသ ေလာဘ ေမာဟ မာန္မာနကင္းကာ တရားအသိ ၀ိပႆနာ အသိျဖင့္ ျငိမ္းခ်မ္းနုိင္ၾကပါေစဗ်ာ ။
No comments:
Post a Comment