အေျခခံဥာဏ္အျမင္မွန္ၾကီး ရွိဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာလည္း
တျခားဘာသာမ်ားနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာဟာ အေရွ႔နဲ႔ အေနာက္၊ သမုဒၵရာ ဟိုဘက္ကမ္းနဲ႔
ဒီဘက္ကမ္း၊ ေျမျပင္နဲ႔ မိုးေကာင္းကင္လို ကြဲျပားျခားနားလွပါတယ္။
တျခားဘာသာဘုရားေတြက မင္းတို႔လူးသားေတြကို ငါကိုယ္ေတာ္ဖန္ဆင္းထားတာလို႔
ေဟာတယ္။ ေဂါတမဗုဒၶက ေတာ့ မင္းတို႔လူသားေတြကို ဖန္ဆင္းတာ
မင္းတို႔ကိုယ္တိုင္ပဲလို႔ ေဟာပါတယ္။ သူတို႔ဘုရားရွင္ေတြဟာ ေမတၱာရွင္၊
ကရုဏာရွင္လည္းမွန္တယ္။ ဖန္ဆင္းတာလည္းမွန္တယ္ဆိုရင္-
၁။ အသက္ရွည္တဲ့ သူေတြဖန္ဆင္းသင့္တယ္၊ အသက္တိုတဲ့သူေတြ ျဖစ္ေအာင္
မဖန္ဆင္းသင့္ဘူး။
၂။ အနာေရာဂါကင္းတဲ့သူေတြ ျဖစ္ေအာင္ဖန္ဆင္းသင့္တယ္၊ အနာေရာဂါမ်ားတဲ့ သူေတြ
ျဖစ္ေအာင္ မဖန္ဆင္းသင့္ဘူး
၃။ ရုပ္လွတဲ့ သူေတြ ျဖစ္ေအာင္ဖန္ဆင္းသင့္တယ္၊ရဳပ္ဆိ
သူေတြျဖစ္ေအာင္မဖန္ဆင္းသင့္ဘူး။
၄။ အေျခြရံမ်ားတဲ့သူေတြဖန္ဆင္းသင့္
မဖန္ဆင္းသင့္ဘူး။
၅။ ခ်မ္းသာတဲ့သူျဖစ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းသင့္တယ္၊
ဆင္းရဲတဲ့သူေတြျဖစ္ေအာင္မဖန္ဆင္
၆။ အမ်ိဳးျမတ္သူေတြခ်ည္းျဖစ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းသင့္တယ္၊
အမ်ိဳးယုတ္သူေတြျဖစ္ေအာင္မဖန္
၇။ ဥာဏ္ေကာင္းသူေတြခ်ည္းျဖစ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းသင့္တယ္၊
ဥာဏ္ထိုင္းသူေတြျဖစ္ေအာင္ မဖန္ဆင္းသင့္ဘူး။
ဒီေမးခြန္ေတြကို ေထာက္ဆၾကည့္ရင္ လူသားေတြကို တန္ခိုးရွင္တဦးဦးက
ဖန္ဆင္းတာမဟုတ္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါတယ္။ လူသားေတြဟာ မိမိကိုယ္
မိမိဘယ္လိုဖန္ဆင္းခဲ့သလဲဆိုတာကိ
စူဠကမၼ၀ိဘဂၤသုတ္မွ အခုလိုေဟာထားပါတယ္။
၁။ သူ႔အသတ္ကို သတ္သူမွာ အသက္တိုျပီး၊ မသတ္ပဲေရွာင္ၾကဥ္သူမ်ားမွာ
အသက္ရွည္ပါတယ္။
၂။ သူတပါးကို ညွင္းဆဲသူမ်ား အနာေရာဂါမ်ားျပီး၊ သနားေစာင့္ေရွာက္သူမ်ား
အနာေရာဂါကင္းပါတယ္။
၃။ ေဒါသၾကီးသူမ်ား ရုပ္ဆိုးျပီ၊ ေမတၱာထားသူမ်ား ရုပ္လွပါတယ္။
၄။ ကိုယ့္ထက္သာတာကို မနာလိုသူမ်ား အေျခြရံနည္းျပီး ၊ ကိုယ့္ထက္သာတာကို
၀မ္းေျမာက္သူမ်ား အေျခြရံမ်ားပါတယ္။
၅။ မေပးလႈသူမ်ား ဆင္းရဲျပီး ေပးလႈသူမ်ားခ်မ္းသာပါတယ္။
၆။ အသက္သိကၡာ ဂုဏ္၀ါၾကီးသူမ်ားကို မရိုေသသူမ်ားအမ်ိဳးယုတ္ျပီး ရိုေသသူမ်ား
အမ်ိဳးျမတ္ပါတယ္။
၇။ မသိတာကိုေမးျမန္းသူမ်ား ဥာဏ္ေကာင္းျပီး၊ မသိတာကို
မေမးျမန္းသူမ်ားဥာဏ္ထိုင္းပါတယ္
ဒီအေမး ေျဖေတြကိုၾကည့္ျပီး ဗုဒၶဘာသာလူငယ္မ်ားျပတ္သားစြာယံု
အိမ္ေထာင္ေရး၊စီးပြားေရး၊လူမႈေ
ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ျဖစ္ျပီး အဆင္မေျပတာဟာအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္
အက်ယ္ခ်ဲ႔ျပီး သိသင့္တာက-
ေျမြ၀င္ ပ်ားစြဲျခင္းေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတယ္လို႔ယူဆရင္ ျဗဟၼဏ၀ါဒ(ဟိႏၵဴ၀ါဒ)။
အလုပ္ၾကိဳးစားျခင္း ကုသိုလ္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတယ္လို႔ယူဆရင္ ဗုဒၶ၀ါဒ။
ဖြတ္တက္လို႔ ဠင္းတနားလို႔ ဆင္းရဲတယ္ ခိုက္တယ္လို႔ယူဆရင္ ျဗဟၼဏ၀ါဒ။
အလုပ္မလုပ္လို႔ ႏွစ္လံုး သံုးလံုး ေလာင္းကစားလို႔၊
အကုသိုလ္ရွိလို႔ဆင္းရဲတယ္ယူဆရင္ ဗုဒၶ၀ါဒ။
လက္ယပ္ေခၚတဲ့ အရုပ္ေလးရွိလို႔၊ ပုလင္းအစိမ္းထဲမွာ ႏွင္းဆီပြင့္စိုက္ထားလို႔
ပိုက္ဆံနဲ႔ပံုေဖာ္ထားတဲ့ ဇီးကြက္ရုပ္(လာဘ္ေခၚအေဆာင္ကဒ္ျ
ေစ်းေရာင္းေကာင္းတာလို႔ယူဆရင္ ျဗဟၼဏ၀ါဒ။ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ယွဥ္၊ ေစတနာ
ေမတၱာထားလိုေစ်းေရာင္းေကာင္းတယ္ ယူဆမွဗုဒၶ၀ါဒ။
ရက္ရာဇာမွေကာင္းက်ိဳးေပးျပီး ျပသဒါးကမေကာင္းက်ိဳးေပးတယ္လို႔
ယူဆရင္ျဗဟၼဏ၀ါဒ။ ကုသိုလ္ကေကာင္းက်ိဳးေပးျပီး အကုသိုလ္က
မေကာင္းက်ိဳးေပးတယ္လို႔ယူဆမွ ဗုဒၶ၀ါဒ။
စေန၊ တနဂၤေႏြ အစရွိေသာျဂိုဟ္ေတြက ေကာင္းက်ိဳးေပးတယ္လို႔ယူဆရင္ ျဗဟၼဏ၀ါဒ။
ကုသိုလ္ကေကာင္းက်ိဳးေပးျပီး အကုသိုလ္က မေကာင္းက်ိဳးေပးတယ္လို႔ယူဆမွ
ဗုဒၶ၀ါဒ။
ခရီးသြားတဲံအခါ နဂါးလွည့္ သင့္မႈ၊ မသင့္မႈေၾကာင့္ေကာင္းက်ိဳး၊
ဆိုးက်ိဳးေပးတယ္လို႔ ယူဆရင္ ျဗဟၼဏ၀ါဒ။ ကုသိုလ္ကေကာင္းက်ိဳးေပးျပီး
အကုသိုလ္က မေကာင္းက်ိဳးေပးတယ္လို႔ယူဆမွ
ဗုဒၶ၀ါဒ။
စံုဂဏန္း၊ မဂဏန္း၊ ၁၃ ဂဏန္း၊ ကိုးဂဏန္း
ေတြကေကာင္းက်ိဳး၊ဆိုးက်ိုးေပး
ကုသိုလ္ကေကာင္းက်ိဳးေပးျပီး အကုသိုလ္က မေကာင္းက်ိဳးေပးတယ္လို႔ယူဆမွ
ဗုဒၶ၀ါဒ။
အသုဘ ယာဥ္ကို ေက်ာင္း၀ိုင္းထဲ အိမ္၀ိုင္းထဲထားရင္၊ ျမိဳ႔ျပင္
ရြာျပင္မွာဆံုးတဲ့ အေလာင္းကို ျမိဳ႔ထဲ ရြာထဲျပန္သြင္းရင္ ျမိဳ႔ခိုက္တယ္၊
ရြာခိုက္တယ္လိုယူဆရင္ ျဗဟၼာဏ၀ါဒ။ ထိုအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ျမိဳ႔မခိုက္
ရြာမခိုက္ဘူးလို႔ယူဆရင္ ဗုဒၶ၀ါဒ။
အေလာင္းကိုင္တာခ်င္းတူပါလ်က္ သုဘရာဇာကို အေ၀မွေရွာင္ျပီး
ဆရာ၀န္ျဖစ္မယ့္သူကို သားသမက္ဖမ္းျခင္းသည္ ျဗဟၼာဏ၀ါဒ။ အယူအဆြဲမရွိပဲ
ႏွစ္ဦးလံုးတန္းတူဆက္ဆံျခင္းသည္ ဗုဒၶ၀ါဒ။
ဒကၡိဏသာခါ ရုပ္ပြားကို ကိုးကြယ္လွ်င္ မီးကြင္းသည္။ ဆင္းစီးျမင္းရံဘုရားကို
ကိုးကြယ္လွ်င္ စီးပြားတက္သည္။ ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္း(မကိုဋ္စလြယ္
ကိုးကြယ္လွ်င္ရာထူးတက္သည္ ဟုယူဆျပီးကိုးကြယ္လွ်င္ ျဗဟၼဏ၀ါဒ။
ဒကၡိဏသာခါ ရုပ္ပြားပံုထုလုပ္လွ်င္ ဗုဒၶ၏သပ၌ါယ္ေသာရုပ္လကၡဏာကို
ဖ်က္ဆီးရာေရာက္ျပီး ဆင္စီးျမင္းရံဘုရားကို ထုလုပ္လွ်င္ ဘုရားရွင္၏
မဟာဂရုဏာကို ျပက္ရယ္ျပဳရာေရာက္သည္။ မကိုဋ္စလြယ္ဆင္ရုပ္ပြားကိုထုလွ်
ရဟန္းတစ္ပါးကို ယုတ္နိမ့္ေသာလူ အ၀တ္အစားမ်ားျဖင့္ ၀တ္ဆင္ေပးရာေရာက္သည္ဟု
ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္ျပီး ထိုပံုမ်ိဳးကို မကိုးကြယ္ပဲ ရဟန္းႏွင့္တူေသာ
ရုပ္ပြားေတာ္ကိုသာ ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ဗုဒၶ၀ါဒ။
တန္းခိုးရွိေေသာ ရုပ္ပြားေစတီကို ရွိခိုးပူေဇာ္လွ်င္
ေကာင္းက်ိဳးမ်ားမ်ားရသည္ ၊ တန္ခိုးမရွိေသာ ရုပ္ပြားေစတီကို
ရွိခိုးပူေဇာ္လွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးနည္းနည္းသာရသာ္ဟု ယူဆလွ်င္ ျဗဟၼာဏ၀ါဒ။
ရုပ္ပြားေစတီက အဓိကမဟုတ္ မိမိေစတနာကသာအဓိကျဖစ္သည္။ ေစတနာအၾကီး အေသးက
ေကာင္းက်ိဳးအၾကီး အေသးကိုျဖစ္ေစသည္ဟုယူဆလွ်င္ ဗုဒၶ၀ါဒ။
လူေသျပီး ၇ ရက္လည္မွအိမ္မွ ထြက္သည္ဟုယူဆလွ်င္ ျဗဟၼာဏ၀ါဒ။ ခုတိေနာင္
ပဋိသေႏၶျဖစ္သည္၊ သို႔မဟုတ္ ေသျပီးစကၠန္႔မျခားပဲ ေနာင္ဘ၀သစ္တြင္
ခ်က္ခ်င္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆလွ်င္ ဗုဒၶ၀ါဒ။
မိမိေကာင္းစားခ်မ္းသာဖို႔ အဓိကထားျပီးလႈလွ်င္ ျဗဟၼာဏ၀ါဒ။ အလႈခံပုဂိဳလ္
ခ်မ္းသာဖို႔အဓိကထားျပီးလႈလွ်င္ ဗုဒၶ၀ါဒ။
၀ါတြင္းကာလတြင္ အိမ္မေျပာင္းေကာင္းဟု ယူဆလွ်င္ ျဗဟၼာဏ၀ါဒ။
အဆင္ေျပသည့္အခ်ိန္တြင္ေျပာင္းေ
လကၡဏာတြင္ အာယုလမ္းေၾကာင္း ရွည္ေသာေၾကာင့္ အသက္ရွည္သည္။
အာယုလမ္းေၾကာင္းတိုေသာေၾကာင့္ အသက္တိုသည္ဟု ယူဆလွ်င္ ျဗဟၼာဏ၀ါဒ။ သူ႔အသက္ကို
မသတ္ျခင္း သူတပါးအသက္ကို ရွည္ခြင့္ရေအာင္ ေဆး၀ါးလႈဒါန္းျခင္းဟူေသာ
ကုသိုလ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ အသက္ရွည္သည္။ သူတပါး အသက္ကိုသတ္ျခင္း
အကုသိုလ္ေၾကာင့္အသက္တိုသည္ ယူဆလွ်င္ ဗုဒၶ၀ါဒ။ အာယုလမ္းေၾကာင္းသည္ သေကၤတ
နိမိတ္သာျဖစ္သည္။
အထက္ပါအေၾကာင္းအရာ မ်ားကား လူငယ္တစ္ေယာက္ ဗုဒၶဘာသာေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေစဖိ
အတြက္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment