လယ္တီဆရာေတာ္ သံေ၀ဂေတးထပ္...
ငါးအာရံု ဘင္အစု၊ ခင္မႈႏွင့္ ေန႔ကုန္၊
နင္ယခု ေမ့ပံုလို၊ ေတြ႕မႀကံဳ စခန္း၊
ပါယ္ေလး၀ ေသာကဘံုမွာ၊ ေမ်ာရရံု ရွိေတာ့မခန္း။
ေအာက္၀ီစိ ေသာင္းအငူမွာ၊ ေခါင္းမျပဴ စတမ္း၊
ႏွစ္အရွည္ နစ္မည့္လမ္းကိုလ၊ နင္ေမွ်ာ္စမ္း နင့္ကို္ယ္၊
ေဒသနာ ထင္အလင္းရယ္ႏွင့္၊ နင္အဖ်င္း ပိုထက္သာပို။
သည္ေလာဘ စရိုက္အိုကို၊ မလိုက္လို ေရွာင္ပစ္လို႔၊
ေနာက္အသစ္ တကယ္ျပင္လ်င္၊ ေကာင္းဖို႔ အစဥ္၊
ခြင့္သာခုိက္ကမွ မလိုက္ခ်င္လွ်င္၊
အမိုက္နင့္ျပင္ ရွိေသးေလလိမ့္လား။
ခြင့္သာဆဲကမွ မခဲခ်င္လွ်င္၊
အလြဲနင့္ျပင္ ရွိေသးေလလိမ့္လား။
ခြင့္သာတုန္းကမွ မရုန္းခ်င္လွ်င္၊
အရံႈးနင့္ျပင္ ရွိေသးေလလိမ့္လား....
(တပည့္ေမာင္ၾသဇာကို ဆံုးမေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သံေ၀ဂေတးထပ္)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
အသာခံလမ္းစဥ္ႏွင့္ အနာခံလမ္းစဥ္...
အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ အရာရာ၌ အသာခ်ည္း စံခဲ့သည္။ အသာစံျခင္း ၀ါဒကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ ယခုအခါ အ၀ီစိ ငရဲသို႔ က်ေရာက္ေနရၿပီ ျဖစ္၏။ ထို႔အတူ အသာစံျခင္း ၀ါဒကို တည္ေထာင္ခဲ့သူ မွန္သမွ်သည္
အရွင္ေဒ၀ဒတ္ ေနာက္သို႔ လိုက္ၾကရမည္ ျဖစ္၏။
ဗုဒၵသည္ အရာရာ၌ အနာခံခဲ့သည္။ အနာခံျခင္း ၀ါဒကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဗုဒၶသည္ ယခုအခါ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္၏။ ထို႔အတူ အနာခံျခင္း ၀ါဒကို က်င့္သံုးသူ မွန္သမွ်သည္ ဗုဒၶေနာက္သို႔ လုိက္ၾကရမည္ ျဖစ္၏။
သစၥာစကားျဖင့္ ေျပာလွ်င္ အသာစံျခင္းသည္ “သမုဒယသစၥာ” ေခၚ တဏွာကို သိမ္းပိုက္ထားျခင္း ျဖစ္၏။ အနာခံျခင္းသည္ သမုဒယသစၥာ ေခၚ တဏွာကို စာေတြ႕မဟုတ္ဘဲ ငါေတြ႕အလုပ္ျဖင့္ ပယ္သတ္ျခင္း ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကို ရယူလိုသူ မွန္သမွ် အနာခံျခင္း ၀ါဒကို က်င့္သံုးရမည္ ျဖစ္သည္...
[အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ)]
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
သူမ်ားအက်ဳိး ပ်က္စီးရာကို ဘယ္အခါမွ မေျပာႏွင့္၊ မလုပ္ႏွင့္၊ မႀကံႏွင့္။
ၾကမ္းထမ္းေသာ စကားကို မဆိုႏွင့္။
ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ စိတ္ကို ျဖစ္ေစရမည္။
အေကာင္းႀကံ၊ အမွန္လုပ္၊ အဟုတ္ေျပာ။
ယခုလက္ရွိအခ်ိန္ထက္ ေကာင္းေသာအခ်ိန္မရွိ။
လက္ရွိအခ်ိန္ကို နိဗၺာန္အထိ အက်ဳိးရွိေအာင္ သံုးပါ။
(မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
တရားစစ္နည္း...
အသိတစ္ခုကို သိရ၍ ကိေလသာမ်ား ေလ်ာ့ပါးမႈ၊ ကုန္ခန္းမႈ မရွိလ်င္
ထိုအသိသည္ သညာသိ၊ စာသိ၊ ဗဟုသုတသိ။
အသိတစ္ခုကို သိရ၍ ကိေလသာမ်ား ေလ်ာ့ပါးမႈ၊ ကုန္ခန္းမႈ ရွိလ်င္
ထိုအသိသည္ ပညာသိ၊ ခႏၶာသိ၊ ပဋိေ၀ဓသိ။
ဤကား ေသာခ်ာေသာ တရားစစ္နည္းတည္း...
[အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ)]
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ေစတီထိုက္ေသာ ခႏၶာအိမ္...
ေယာဂီတို႔ ကိုယ့္ရွိၿပီးသား ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလ ေလးကိုပဲ တစ္ရူတစ္ရိႈက္ ႏွာသီးဖ်ား သတိေလးကပ္ၿပီး ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ေတြ၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ေတြ၊ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ေတြ ထံုမႊမ္းၿပီး မွတ္ေနၾကေတာ့။
ေယာဂီတို႔ရဲ႕ ခႏၶာအိမ္ႀကီးက ေစတီအိမ္ႀကီးလိုပဲ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ ပူေဇာ္ျခင္းငွာ ထိုက္ေနေတာ့တယ္။
ခႏၶာကိုယ္ တစ္ခုလံုး တရားေတြနဲ႔ ျပည့္ေနေတာ့ ေယာဂီတို႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက
နံ႔သာတုန္းႀကီး ျဖစ္မေနဘူးလား။
အေကာင္းတုန္းႀကီး ျဖစ္မေနဘူးလား။
အမြန္ျမတ္တုုန္းႀကီး ျဖစ္မေနဘူးလား။
ဒီလို ျဖစ္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။
ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾက.....
(ေမာင္းေထာင္ ေျမဇင္းေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
ငါးအာရံု ဘင္အစု၊ ခင္မႈႏွင့္ ေန႔ကုန္၊
နင္ယခု ေမ့ပံုလို၊ ေတြ႕မႀကံဳ စခန္း၊
ပါယ္ေလး၀ ေသာကဘံုမွာ၊ ေမ်ာရရံု ရွိေတာ့မခန္း။
ေအာက္၀ီစိ ေသာင္းအငူမွာ၊ ေခါင္းမျပဴ စတမ္း၊
ႏွစ္အရွည္ နစ္မည့္လမ္းကိုလ၊ နင္ေမွ်ာ္စမ္း နင့္ကို္ယ္၊
ေဒသနာ ထင္အလင္းရယ္ႏွင့္၊ နင္အဖ်င္း ပိုထက္သာပို။
သည္ေလာဘ စရိုက္အိုကို၊ မလိုက္လို ေရွာင္ပစ္လို႔၊
ေနာက္အသစ္ တကယ္ျပင္လ်င္၊ ေကာင္းဖို႔ အစဥ္၊
ခြင့္သာခုိက္ကမွ မလိုက္ခ်င္လွ်င္၊
အမိုက္နင့္ျပင္ ရွိေသးေလလိမ့္လား။
ခြင့္သာဆဲကမွ မခဲခ်င္လွ်င္၊
အလြဲနင့္ျပင္ ရွိေသးေလလိမ့္လား။
ခြင့္သာတုန္းကမွ မရုန္းခ်င္လွ်င္၊
အရံႈးနင့္ျပင္ ရွိေသးေလလိမ့္လား....
(တပည့္ေမာင္ၾသဇာကို ဆံုးမေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သံေ၀ဂေတးထပ္)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
အသာခံလမ္းစဥ္ႏွင့္ အနာခံလမ္းစဥ္...
အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ အရာရာ၌ အသာခ်ည္း စံခဲ့သည္။ အသာစံျခင္း ၀ါဒကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ ယခုအခါ အ၀ီစိ ငရဲသို႔ က်ေရာက္ေနရၿပီ ျဖစ္၏။ ထို႔အတူ အသာစံျခင္း ၀ါဒကို တည္ေထာင္ခဲ့သူ မွန္သမွ်သည္
အရွင္ေဒ၀ဒတ္ ေနာက္သို႔ လိုက္ၾကရမည္ ျဖစ္၏။
ဗုဒၵသည္ အရာရာ၌ အနာခံခဲ့သည္။ အနာခံျခင္း ၀ါဒကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဗုဒၶသည္ ယခုအခါ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္၏။ ထို႔အတူ အနာခံျခင္း ၀ါဒကို က်င့္သံုးသူ မွန္သမွ်သည္ ဗုဒၶေနာက္သို႔ လုိက္ၾကရမည္ ျဖစ္၏။
သစၥာစကားျဖင့္ ေျပာလွ်င္ အသာစံျခင္းသည္ “သမုဒယသစၥာ” ေခၚ တဏွာကို သိမ္းပိုက္ထားျခင္း ျဖစ္၏။ အနာခံျခင္းသည္ သမုဒယသစၥာ ေခၚ တဏွာကို စာေတြ႕မဟုတ္ဘဲ ငါေတြ႕အလုပ္ျဖင့္ ပယ္သတ္ျခင္း ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကို ရယူလိုသူ မွန္သမွ် အနာခံျခင္း ၀ါဒကို က်င့္သံုးရမည္ ျဖစ္သည္...
[အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ)]
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
သူမ်ားအက်ဳိး ပ်က္စီးရာကို ဘယ္အခါမွ မေျပာႏွင့္၊ မလုပ္ႏွင့္၊ မႀကံႏွင့္။
ၾကမ္းထမ္းေသာ စကားကို မဆိုႏွင့္။
ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ စိတ္ကို ျဖစ္ေစရမည္။
အေကာင္းႀကံ၊ အမွန္လုပ္၊ အဟုတ္ေျပာ။
ယခုလက္ရွိအခ်ိန္ထက္ ေကာင္းေသာအခ်ိန္မရွိ။
လက္ရွိအခ်ိန္ကို နိဗၺာန္အထိ အက်ဳိးရွိေအာင္ သံုးပါ။
(မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
တရားစစ္နည္း...
အသိတစ္ခုကို သိရ၍ ကိေလသာမ်ား ေလ်ာ့ပါးမႈ၊ ကုန္ခန္းမႈ မရွိလ်င္
ထိုအသိသည္ သညာသိ၊ စာသိ၊ ဗဟုသုတသိ။
အသိတစ္ခုကို သိရ၍ ကိေလသာမ်ား ေလ်ာ့ပါးမႈ၊ ကုန္ခန္းမႈ ရွိလ်င္
ထိုအသိသည္ ပညာသိ၊ ခႏၶာသိ၊ ပဋိေ၀ဓသိ။
ဤကား ေသာခ်ာေသာ တရားစစ္နည္းတည္း...
[အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ)]
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ေစတီထိုက္ေသာ ခႏၶာအိမ္...
ေယာဂီတို႔ ကိုယ့္ရွိၿပီးသား ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလ ေလးကိုပဲ တစ္ရူတစ္ရိႈက္ ႏွာသီးဖ်ား သတိေလးကပ္ၿပီး ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ေတြ၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ေတြ၊ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ေတြ ထံုမႊမ္းၿပီး မွတ္ေနၾကေတာ့။
ေယာဂီတို႔ရဲ႕ ခႏၶာအိမ္ႀကီးက ေစတီအိမ္ႀကီးလိုပဲ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ ပူေဇာ္ျခင္းငွာ ထိုက္ေနေတာ့တယ္။
ခႏၶာကိုယ္ တစ္ခုလံုး တရားေတြနဲ႔ ျပည့္ေနေတာ့ ေယာဂီတို႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက
နံ႔သာတုန္းႀကီး ျဖစ္မေနဘူးလား။
အေကာင္းတုန္းႀကီး ျဖစ္မေနဘူးလား။
အမြန္ျမတ္တုုန္းႀကီး ျဖစ္မေနဘူးလား။
ဒီလို ျဖစ္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။
ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾက.....
(ေမာင္းေထာင္ ေျမဇင္းေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
No comments:
Post a Comment